מה משפחה, עם ילדים, יכולה לעשות בעונות החורף – כאשר הגשם משחק לעתים ברחובות, והשמיים מחשיכים קצת מוקדם משהיו בשעות הקיץ. האם לתת לילדים קצת יותר זמן מסך? קצת יותר זמן ספר? קצת יותר זמן צהרון? ובכן, אין סיבה שלא. ועם זאת, באם מחפשים פעילות נוספת שיכולה לעניין את הילדים, להוסיף ערך (ואף תרבות) לזמן הפנאי שלהם, ובכלל, לעשות משהו שיכול להיות כיף ומעניין עבור כל המשפחה – הרי, שיש לנו בנמצא אטרקציה מעניינת לימי החורף (ובכלל).

מוזיאון ידידי ישראל פתוח גם בחורף?

מדובר אפוא באטרקציה שאולי שמעת עליה מההורים של החברים של הילדים, או מהסבא ומהסבתא, או מהמורים בבית הספר. אולי שמעת על פעילות, עם ערך מוסף וכיף גדול. עם מידע מסקרן, המוצג כדרך אמצעים טכנולוגיים שיכולים למשוך את העין.

אולי שמעת על האפשרות לבקר במוזיאון ידידי ישראל, כן, מוזיאון בירושלים מדובר אפוא במוזיאון, אשר מתאר נרטיב של אנשים יהודים, ושאינם יהודי – אשר סייעו בהגשמת חזון, כלומר, בניית בית לאומי יהודי בארץ ישראל – לדברי המוזיאון.

במוזיאון, ניתן לחוות משהו שמדבר לשלל החושים, כדרך טכנולוגיה אשר מציגה כשבעה מיצגים, שכל אחד מהם מתאר סיפור הקשור להקמת המדינה מנקודת המבט של המוזיאון.

אטרקציות

אילו מיצגים ניתן למצוא בשטח המוזיאון?

במוזיאון ידידי ישראל, ניתן לדוגמה, להתבונן במיצג הארץ המובטחת. וזאת, על מנת להסתכל על מפת ארץ ישראל התנכ"ית. מיצג המייסדים, מציג נראטיב שאשר מיוחס לו גיל של כ-4 אלף שנים, ובאמתחתו סיפורים על נביאים, שלושת האבות, ענייני מצרים, יציאת מצריך, מסע אל הארץ המובטחת, ועל פי הסיפור – התיישבותם של 12 השבטים. מיצג החולמים, מציג 4 דמויות, אשר מתוארות כחולמות ותורמות להגשמת חלום ציוני. יש שמכנים אותם, במסרי המוזיאון, כנביאים מודרניים. כאלה, אשר נתנו תרומתם ליישוב ארץ ישראל. מיצג בעלי החזון, מציג את התקופה שבראשית הציונות והמנדט הבריטי. בין התומכים בציונות ניתן למנות את המלכה ויקטוריה, אדוארד רובינסון מארצות הברית, וינסטון צ'רצ'יל, ושר החוץ הבריטי – ארתור ג"ימס. בין היתר. 

ישנו מיצג גלריית אורות בחשיכה. במסגרתו, ניתן להיחשף לקטע אנימציה עם נראטיב אודות חסידי אומות העולם, אשר נתנו תרומתם. כמו גם, מיצג האמיצים, במסגרתו מוצגים נראטיבים של אנשים אשר תרמו מבחינה צבאית, מדינית ומורלית על מנת לסייע למדינת ישראל לחזק את מעמדה באו"ם.  בקיצור, יש לא מעט מיצגים, לא מעט סיפורים, לא מעט נקודות מבט – כמו גם, דרכים טכנולוגיות להעביר את המסר.

ערך מוסף בתוספת כיף?

בהנחה שהילד ממש יתעניין במה שקורה, והמידע יהיה רלוונטי ומושך עבורו – הרי שהוא יוכל לקבל המון נקודות מבט, כפי שהן מוצגות בשטח המוזיאון – בסיור של שעה עד שעה וחצי (או כמה זמן שהסיור מיועד לקחת), לא משנה מזג האוויר מחוץ לכותלי המוזיאון.

<b>מקצוען בפריפריה </b>

מקצוען בפריפריה

פורטל "מקצוען בפריפריה" מרכז עבורכם את כל המידע על בעלי המקצוע בפריפריה של ישראל מהצפון ועד הדרום.
מחפשים בעל מקצוע? אטרקציות? בילויים? עסקים או סתם מסלול נחמד לטיול? כל העדכונים הכי מעניינים על הפריפריה בישראל.